onsdag 29 maj 2013

Pyspunka

Minns ni tricket med en liten tejpbit på en uppblåst ballong?
Och sen en nål in i ballongen precis där tejpen sitter?
Så paffa alla blev när den förväntade smällen uteblev och det istället bara blev ett litet pys när nålen drogs ut.

Så där som den tejpade och stuckna ballongen, så känner jag mig nu!

Det kanske blir så när man lekt med Elena, förskoleklassbarn och sen körbarn hela dagen, innan middag ska trollas fram på bordet åt hungriga små-vilda-glada och Europas huvudstäder bankas in i Sheriffens skalle.

Tror nästan att en liten tupplur skulle sitta fint, före nattning av barnaskocken!






2 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Man orkar inte hur mycket som helst så är det bara. Jag somnade nästan vid ratten idag efter att ha fixat och trixat med min kunds trädgård.

mångpappa sa...

Jag kan blåsa upp dig! Det är ju onsdags-dejt i kväll!