torsdag 28 februari 2013

Pest eller kolera?

Trots det strålande vackra vädret vi haft idag, har jag tillbringat större delen inomhus.
Först med städning av Missionskyrkan och sen på ett lyckat hembesök hos ett av paren i församlingen.
Egentligen är det  otroligt vad vissa får stå ut med?

Mannen - N - har opererat bort ena lungan efter ett cancerbesked för ett drygt halvår sen.
När han väl börjar repa sig, trillar kvinnan - M - dit och får tillbringa hela jul-, nyårs- och trettonhelgen på sjukhuset.
Ryggen är totalt slut efter ett långt yrkesliv inom vården och det enda som kanske kan hjälpa är en steloperering.
Riskerna för totalförlamning är överhängande utan op och oddsen för att slippa hamna i rullstol för all framtid med en operation är inte mycket bättre.
Ändå är det nog ett något bättre alternativ?

Idag skrattade och grät vi om vartannat.
Pratade allvar och strunt i en salig blandning.

Precis som äkta möten bör vara!

2 kommentarer:

Madelein - Mother of six sa...

Jag undrar jag om inte där jag är nu tillhör missionskyrkan. Lidingö Folkhögskola?

Mångmamma sa...

Borde ju jag veta - med tanke på att det är min hem-hem-ö!?
Fast när jag bodde där sprang jag inte ner dörrarna i någon kyrka alls.
Ingen aning?