tisdag 9 oktober 2012

Min fanclubs äldsta medlem?

Jag skrev en krönika i dagens lokala tidning om gränssättning, uppfostran och givetvis med en känga till föräldrarna till deltagarna i "Ung och bortskämd".
Temat var just bortskämda barn och föräldrar som inte vågade säga nej - och hur konsekvenserna blev av det handlandet.

Idag hade en äldre herre ringt till redaktionen två (2) gånger för att försöka få kontakt med mig, just för att få prata om mina åsikter och få rosa min krönika.
Denne man visade sig vara en pratglad 95-åring som blev överförtjust av att jag ringde upp honom och lyssnade till hans superlativ.
Själv blev jag överförtjust av att en man, mer än dubbelt så gammal som jag och med många års fler livserfarenhet, bara hade gott att säga om mina tankar och ord!
Visst har det hänt att jag fått kommentarer om mina texter tidigare (och tack och lov mestadels ros hittills) men aldrig att en läsare med den aktningsvärda åldern innestående, försökt jaga rätt på mig så pass ihärdigt för att få tacka för en krönika.

Oftast vet jag att jag har världens roligaste och bästa jobb men vissa dagar är jag än mer övertygad om det!  

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Bara att gratulera och skicka en massa kramar till dig ♥

Märta sa...

Vilken klok gentleman som inser värdet av ge cred direkt till dig istället för att bara nicka och humma instämmande hemma i sin ensamhet.
Hurra för dig. Och farbrorn! <3