onsdag 31 oktober 2012

Leo´s Lekland

Jag tror att jag redan nämnt att jag är allergisk mot konstruerade turist- och barnfamiljsfällor.
Typ Skara sommarland, alla former av tivolin, allehanda marknadsjippon och liknande stohej.
Även en übersocial varelse som jag kan få knottror och utslag av slikt.
Eftersom det vanligtvis även brukar kosta ohemult med pengar för en större samling barn att kliva iväg på liknande evenemang, slår jag oftast till bromsen i förväg.

Döm om min förvåning när jag hör mig själv berätta för de små-vilda-glada att vi ska åka till Leo´s lekland idag?
Jubel och klang från fyra huliganer och nytt snabbhetsrekord i påklädning sattes!
Tror faktiskt att det tog mindre än sju minuter för samtliga barn att svida om, hoppa i skor och jackor innan de rusade ut till bilen!

Sen vidtog fyra timmars galenpannelekande, hysteriskt åkande i rutschkanor, hoppande i bollhav, klängande, klättrande och stojande, bara avbrutet av en och annan blessyr som måste få akut mammahandpåläggning, lite matpaus, några toalettbesök - som syskonen hjälpte varandra med - samt ett par tre tillfällen då jag ryckte in som polis och hutade åt andra vildbasare som for fram en smula omilt.
Och då inte ens med mina egna barn utan med andras småttingar!

Det var en stukad och svettig skara till huliganskock jag stoppade in i bilen för hemtransport.

Tyvärr fick jag återigen bekräftat att Sheriffen inte är riktigt lika tålig som andra barn.
Dagens totalt utmattande expedition gav honom präktig huvudvärk och givetvis kom kräkningarna som ett brev på posten efteråt.
Jag börjar misstänka att han kanske lider av barnmigrän?
Det är inte första gången som adrenalinpåslag eller stark sinnesrörelse ger honom huvudvärk!?

Om de övriga däckar imorgon, ska jag ta det som en vanlig magsjuka men jag tvivlar starkt på det scenariot, tyvärr.
Resten av huliganerna har varit osedvanligt spaka under seneftermiddagen/kvällen, bortsett från några små skärmytslingar vid sagoläsningen - som idag bestod av en faktabok om hästar och släktingar till hästen!
Det var inte jag som valde bok, det tänker jag hålla Stenkrossaren, aka Kvicksilvret skyldig till!

Vi kör väl med ett par dagars höstlov till då!?
Fast utan vilda lekplatslekar och lite mer av hemma-i-skogen-pul!

1 kommentar:

Ezter sa...

Du låter ändå ganska nöjd över besöket :)
Migrän tänkte jag också. Stackars kille!