fredag 18 maj 2012

Klämfredag

Ledig dag eller ej, tidig morgon blev det i alla fall.
Klarvaken slog jag upp mina gröna vid strax före sex i morse, bara för att inse att det var omöjligt att somna om.
Ett par kapitel i boken och vips var klockan halv nio istället.
Majblomman serverade sin lillebror Stenkrossaren frukost på sängen och jag fick masa mig upp för att ta med mig Sheriffen för en rutinkoll hos tandläkaren.

Sakta men säkert klättrade solen högre på himlen och mot eftermiddagen var det riktigt drägligt ute.
Bästa Freundin med son kom på en eftermiddagsfika och mina små-vilda-glada har med gemensamma ansträngningar släpat in ved till kaminen i annexet.
De tycker tydligen att det är hög tid för lite sommarstugeboande i kväll.

Fyrbeningarna har fått större jaktmarker att beta av och litenSara travade raskt på, lös och ledig bredvid sina stora gulingfulingar (fjordingar) mellan hagarna.
Utöver en jobbtext och den allmänna konkursen av tvättberg samt lite läxläsande, är helgen ytterst oinbokad.
Skönt!




3 kommentarer:

Tobias Gustavsson sa...

Det låter som en trevlig helg med chans för ytterligare ett par kapitel av boken
Trevlig helg///

Anitha Östlund Meijer sa...

Ha en trevlig helg vännen
Här har jag redigerat hela dagen med hjälp av Iphonens röstmemo.
Nätet fallerar ständigt och jag har mer eller mindre gett upp vad det gäller Telia.
Ikväll blir det ännu mer redigerande, och om tiden tillåter lite manusskrivande på självbiografin om barnen.
Kram

oumberligating sa...

Oumberlige Peter tittar in hos Mångmorsan för att önska en fin och trevlig helg!
Vill bara påpeka att ryktet om min död är stark överdrivet....bara ungdjäklarna som tagit med sig alla datorer då de flyttat hemifrån!
Kram ifrån Oumberlige Peter!