måndag 12 mars 2012

Fötter och rödlök

Pysselkungen är en "smygkelare".
En sådan som i egenskap av mellanbror, gärna vill vara självständig, stor och stark men som i verkligheten har ett enormt behov av kroppskontakt och närhet.

Efter saga och godnattsång ikväll, kröp han resolut ner i lillebrors säng, skavfötters givetvis!
Nu när jag såg efter, låg han mycket riktigt och sov där också.

Troligtvis kommer han smygandes under natten och hugger sig en plats i min säng - skavfötters - utan att jag kommer märka det.
Minst lika troligt är att det att syskonen återuppstår som erbarmligt vakna och pigga redan innan klockan ringer för revelj, eftersom de låg nerbäddade redan 19.30.

Det är inte bara sjön som suger, vårväder och utelek tar på krafterna.

Dessutom var jag en larvigt poppis mamma idag när det skulle ätas middag.
Grillspett i ugn med grönsallad hör till en ny barnfavorit i hemmet.
Att dessutom få tillverka sina egna spett var en riktig höjdare och baconlindad rödlök blev just en delikatess.
I alla fall enligt de två yngsta sönerna!

5 kommentarer:

4U2 sa...

Njuuut av detta för själv ångrar jag att jag inte passade på när de var små och ville gosa och kramas! :)

LillaTuss sa...

Jag minns att dottern ända upp i 10-årsåldern kunde dra en vit lögn till kompisar för att få soffmysa med mig. Minnen godare än godis att leva på

Milla sa...

Mysigt att han fortfarande unnar sig de där stunderna som, under ett par år, inte delges andra än möjligen en ungdomlig förälskelse.
Kram och god morgon.

Ezter sa...

Keliga barn är mysigt! Baconlindad rödlök låter gott, vår favorit på spetten är baconlindat sviskon, vilket är betydligt godare än det låter!

Anonym sa...

Smygkelare. Va´sött det lät!