torsdag 23 februari 2012

Vårsol

Vårsolen, värmen och nyheten om den nyfödda prinsessan fick mig att komma av mig när det gäller rensande och röjande.
Att hjälpa våren på traven genom att hacka i isen är mycket roligare.
Att hänga upp sjöblöta ytterkläder är också roligare än att begrava sig i dammiga leksaksbackar och mörka garderober.

Sen ska jag inte förringa det faktum att jag har en krönika att skriva, ett manus att korrekturläsa, en bok att recensera, en författar- och förläggarträff att åka på och helst några läxor att se över med främst Sheriffen, innan nästa veckas vardag och skola börjar igen.

Dessutom är vi bjudna på lunchfika hos storsonen med sambo på lördag så veckan hinner nog rassla iväg innan jag hinner blinka.
Eller städa ...

3 kommentarer:

4U2 sa...

Låter bra, städningen är överreklamerad- säger mina dammråttor som älskar livet hos mig :)

Roggan sa...

Din vecka lär nog gå rätt fort. Själv ska jag till min son, sonhustru och barnbarnen nästa vecka.Längtar dit.

Mångmamma sa...

4U2; Tänk, sparar du också på dammråttor. Jag brukar hävda att "Trappmonstret" behöver de som mat!
Min minsting tror mig i alla fall ...
Roggan; Låter trevligt. Hur gick din "kärringfrukost" idag? :)