onsdag 15 februari 2012

Ska nog googla lite i eftermiddag ...

Inga besynnerliga drömmar inatt men ofantliga mängder snö att forcera på väg till bilen och vidare mot skola/förskola.
Nu är barn utpytsade, hästar utfodrade, gångar skottade (150 meter eller så ...), tvätt skiftad mellan maskinerna och jag tänkte njuta av en kärringfrukost med bästa Freundin!

Som kuriosa kan nämnas att jag engagerade maken i mina funderingar på vad som är skillnaden mellan beck och tjära, vilken del som heter vad av block och talja och vilket som är vilket av tamp och tåt klockan 20 över sju i morse.

Tänk vilka bra funderingar som kan slå till när en minst anar!

God morgon!

9 kommentarer:

anybody sa...

hahaha .. det där känner jag igen! Jag höll på att driva Maken till förtvivlans rand när jag började fundera över ordet "otymplig"?

Finns ordet "tymplig"?? Hur använde man det i så fall och som en biprodukt dök Rädda Barnen upp?

Rädda barn, ett rädd barn??? .. nej .. ett rätt barn??=fel barn? .. en rädd unge? Hur säger man egentligen??

Det är inte undra på att vi är älskade, eller hur? ;-D

Märta sa...

Haha, skönt att höra att jag inte är ensam om att trakassera min omgivning med livsviktiga djuplodande funderingar! :)

Ibland drabbas jag av en överväldigande kärlek till Google när jag tänker på hur förbannat knepigt det var att snoka reda på kunskap när jag var yngre.

Ha nu en riktigt fin dag och skicka gärna snön vidare upp till mig! *kramen*

4U2 sa...

Om någon frågat mig sådant på morgonen skulle mitt svar bli: hmff ... Det går inte att ens fråga mig vad jag heter så tidigt på dagen :)

oumberligating sa...

Ja, hjärnan är en fantstiskt mekanick...den tar en överallt bara man vill använda den!
Ha en fin fortsatt vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Nipe sa...

Haha, underbart att det finns fler som funderar över viktiga saker...
En fråga som jag och Silverräven ständigt återkommer till är hur motsatsen till "obegränsat antal toaletter" ser ut. På Vårrusets infoblad står alltid detta, att man ska tänka på att det endast finns ett begränsat antal toaletter...

Tankar vid midnatt sa...

Hoppas du fick en kram i går ♥ ♥ ♥

LillaTuss sa...

Jag hoppas han har bra morgonhumör när du kommer med sådana viktiga frågor ;)

Milla sa...

Haha, dina tjugo över sju funderingar funkar inte heller på mig och då är klockan nu....18.36. Kram

Mångmamma sa...

Any.. och Nipe; Högst relevanta ordfunderingar.
Märta; Du får gärna merparten av snön, visserligen är det sportlov i antågande men hotet om mer kristalliserad nederbörd gör mig inte direkt orolig för total snöfrånvaro i våra trakter.
Och Google är fantastiskt.
4U2 och Milla; Min hjärna går på högvarv nästan jämt!
Hulda; Han är luttrad efter dryga 25 år ...
Oumbärliga..; Visst är den!?
Tankar..; Ja tack, många!