onsdag 22 februari 2012

Kärringfrukost

Jag älskar Kärringfrukostar som långsamt övergår från tidig förmiddag till eftermiddag, innan extrabarnen med mammor masar sig hemåt.
Inte är det trist med gäster som tar med sig hembakta frallor och semlor heller!

Fem vuxna och tio barn har huserat i hemmet sedan halv tio i morse och fram till för en timme sedan.
Glittret ligger i drivor efter Majblommans Barbielekar men annars är det förvånansvärt välsanerat efter dagens stundtals vilda ommöbleringslekar.
Mina små-vilda-glada är supernöjda med sin dag och tre av dem har varit ute i vårt innanhav på gårdsplanen, med dyngsura ytterkläder som resultat.

Själv är jag så mätt att bara tanken på att ställa mig och laga mat är direkt frånstötande.
Lite energipåfyllning behövs nog ändå.

9 kommentarer:

Ezter sa...

Nu står det innan jag börjar skriva att min kommentar har publicerats?
Tänkte hur som haver skriva att du verkar ha haft en toppendag!

Milla sa...

Intensivt men roligt med sådana där stora event :)

Mångmamma sa...

Fantastiskt trevlig dag! :)

LillaTuss sa...

Dom där dagarna med så många omkring sig kostar säkert energi... men samtidigt tror jag dom fyller på rätt bra också :)

Lippe sa...

Låter som en bra dag! Skönt när man kan slappna av och bara låta folk hänga kvar eller när man är hos någon där det känns bekvämt att stanna! tror du är en sådan ;)

Mångmamma sa...

Hulda; Jag har bara bubblat av glädje hela dagen - hemmet fullt är alltid bäst!
Lippe; Tack. Verkar som om de flesta av mina vänner tycker det med - att det är bekvämt och trevligt att drälla runt länge här! Jag uppskattar det i alla fall!

Roggan sa...

Vad består en kärringfrukost av ? Imorgon får jag besök av min kompis Malte, sonen och hans tjejs hund.

Mångmamma sa...

Roggan; Kärringfrukost – tja, en del tanter/vänner/kompisar som vill umgås, baljvis med kaffe, bröd, smör, goda pålägg – gärna många olika varianter – ägg, juice, grönsaker, frukt, kanske “efterrätt” och kopiösa eoner av tid!
Samt intressanta samtalsämnen!

Cicki sa...

Det låter som en underbar dag. Själv behöver jag numera masa runt i morgonrocken i minst två timmar innan jag är mogen för socialt umgänge.