lördag 5 november 2011

Lugnet före stormen

Jodå, jag hann med en hel del präktigheter a la husmödis igår.
Symaskinen gick varm och utöver present till Bam-Bams tjej lilla L, blev det en efterlängtad väska åt Majblomman och några till Julmarknaden.
Älgbiff med smörstekta kantareller hade strykande åtgång till middagen och ved fick jag in.

Nu är det oroväckande tyst i det mångmammska hemmet, Bam-Bam är på kalas och de övriga huliganerna har åkt till stan med sin far.
Men solen skiner, ingen snöstorm i sikte och jag blir ett år äldre.
Tror jag ska njuta av tystnaden en timme till - innan ordningen återställs.

Ha en fin dag!

8 kommentarer:

Småländskan sa...

Grattiskramar!

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Mången GRATTIS till Mångmamma på sin dag idag ;)) Hoppas dagen blir fin ♥

LillaTuss sa...

Stor kram på DIN dag ♥

Milla sa...

Där smög du in din dag lite diskret men ett stort synligt GRATTIS får du från mig. Kram

PS. Sonen blev jätteglad för kommentaren DS

Barnens Hjältar sa...

Jättegrattis!! Tystnaden kanske var presenten? ;)

Nipe sa...

Grattis!!
Älgbiff med smörstekta kantareller? Låter ju helt himmelskt!

Ezter sa...

Hoppas att du haft och fortfarande har, en kanonfin födelsedag!

Karin sa...

Som sagt, grattis till dig och visst kan väl en stunds lugn och fridsam ro vara glädjande en dag då man blir äldre än man var igår. En tyst present!

Jag går fortfarande och väntar på varmvatten..och den där älgbiffen med smörstekta kantareller kommer jag nog alltid att längta efter!

Men avlastningsbordet/köksön eller vad jag nu ska kalla det blev fantastiskt bra!

Trevlig födelsedagskväll till dig!