onsdag 30 november 2011

Gudrun, Per och Berit

Det stormar lite i trakterna.
Natten mellan söndag och måndag blev vi utan ström och först framåt sena eftermiddagen
kom elen tillbaka.
Så förvånad jag då blev idag när jag helt plötsligt var utan el igen.

Eftersom Pysselkungen lekte hos Gammelgrodan och ändå skulle hämtas upp i byn, fick det bli middagsutfodring av en skock glupande vargar på den lokala pizzerian.
Ännu en hungrig granne kom in och berättade att han fått ett sms av sin sambo som just meddelat att strömmen var tillbaka.
Samtidigt som alla våra pizzor var klara.

Barnen blev i alla fall glada och mätta!
Snart ska de också få inta horisontalläge.

5 kommentarer:

Ezter sa...

Strömavbrott är inte så kul, men bra ni fick mat i er :)

LillaTuss sa...

Trots att jag tycker att det stormade rejält verkar vi ha kommit lindrigt undan

Cicki sa...

Stormvarningarna haglar friskt nu. Gud, så vitsigt det där blev då. Inte planerat. Lovar......:-)

Alfahannen sa...

Själva märkte vi inte så mycket av stormen den här gången ... men å andra sidan har vi en granne som är helt blåst!

Herreminje vilket lågvattenmärke jag levererar, jag ber om ursäkt! :)

Hanna Lans sa...

Dendäringa Per var jag ute och flög i. Det var ju sisådär kul ...

Hoppas du hade trevligt på marknaden?!