måndag 22 augusti 2011

Väskor, böcker och papper!

Det har varit lite mycket nu i ett dygn.

Igår efter sen nattning, lagade jag 9 par trasiga jeans, fick upp ångan och började knåpa ihop den mycket försenade födelsedsgspresenten till Freundin - en väska.
Kvart i ett i natt insåg jag att jag behövde några timmars sömn före skolstart och vid strax före sju imorse stod jag i givakt igen.

Tre skolbarn som skulle ha nya väskor, fruktburkar och extrakläder med sig - och så då en liten gosse som skulle få återvända till förskolan efter ett långt sommarlov.

Diverse förvecklingar ledde till att jag sprang som ett skållat troll mellan de två yngre skolbarnens klassrum för att inte missa alltför mycket medan Bam-Bam levererades till förskolan endast iförd byxor och skjorta.
Jacka och regnkläder låg i min bil - inte i den bil vars ägare hystat av gossen på rätt plats!

Trots allt blev det ingen fara på taket då fröknarna klätt på sonen extrakläder som förskolan tillhandahåller vid krissituationer - typ regn - så med lånade rosa galonbyxor och en matchande röd regnjacka lekte han förnöjsamt ute.

Jag hastade hem, sydde färdigt väskan, uträttade en del ärenden, åkte till Freundin för supersnarrig lunchkantarellmacka, innan det var dags att sopa ihop flocken igen.
Det vill säga, jag hämtade minstingen på förskolan och de övriga tre fick snällt ta skolbussen hem.

Samtliga barn hittade hem!
Två nya fodrade kassar att ha sina extrakläder i är nytillverkade under eftermiddagen, ännu två tillklippta och ska snörpas ihop imorgon.

Sommarlåneböckerna skulle återbördas till biblioteket också så jag passade på att beställa några av mina författarvänners böcker.
Tycker att den lokala bibblan behöver lite nytt i hyllorna.

Till exempel:
Maria Engelwinges - En shot till tack.
Anitha Östlunds - Pappersskärvor
Desirée Fredlunds - Refuserad
Jan-Eric Ullströms - Vägen till Umbria

Roligt är att samtliga har debuterat i år och som jag tidigare nämnt, är även Hanna Lans representerad i bibliotekshyllorna numera!

Nu är samtliga miljarder papper påskrivna som ska få återvända till skolan om allt mellan oallergier av matkaraktär, till allmäna kontaktuppgifter och var barnen bor samt vem som ska berätta för vem om vad telningarna gör!

Tror jag tänker känna mig nöjd efter denna första höstterminsdag!

Sov gott, hörrni!

Kort rättelse bara; Anitha är inte debutant i år, hon har faktiskt gett ut en självbiografisk bok redan 2009.





2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Med Beröm Godkänt till dig ♥

LyckligaPraliner ♥ sa...

Oj...puhh...hur mycket orkar en liten människa egentligen....