lördag 20 augusti 2011

Bokbussen och IRL-träff

Här började dagen med lite lätt uppvärmning, några kubik huggen ved behövde staplas.
Efter förrättat värv utfodrades familjen och jag och de två yngsta gav oss iväg för att göra lite vansinnesaffärer.
Något som dessvärre sprack eftersom den lille gossen inte hade den minsta tanke på att hålla sig inom synhåll.
Han fick återvända hem och istället fyndade jag och fröken Majblomma några anskrämliga krukor, en knippa julänglar och en prydnadskvast.

Just prydnadskvasten hoppas jag går ett snabbt öde till mötes som demolerad sådan.
Alternativt hamnar i barnens lekstuga.
Det behövs väl inte sägas att det inte var jag som "fyndade" just den?

Väl hemma möts jag av far-är-rar med en hel låda böcker under armen som just levererats av min fina läsare Eva med make.
De var just dem jag mött på vägen, så jag kastade mig raskt i bilen igen för att jaga ifatt dem - och då möts vi än en gång.
Galet stopp mitt på vägen, stora kramen och så vända bilen hemåt igen för att slänga på kaffe-macka och ett par timmars babbel i munnen på varandra.

Nu behöver jag inte gnälla om att inte ha något att läsa på ett par dagar och dessutom har vi setts på riktigt och inte "bara" på nätet.

Eftersom Eva försett mig med många pocketböcker det senaste halvåret, tänkte jag att det kunde vara vettigt att låta böckerna gå vidare efter att jag har läst dem.
Alla som är läshungriga kan ju lämna sin adress hos mig på min mejl (står här till höger), så skickar jag ett överraskningspaket vad det lider!
Sen vore det ju kul om vi alla som läser boken, skriver en kråka i den innan den får gå vidare.
Miljövänligt och bra, eller hur?

Fröken Hulda har redan namngett fenomenet; "Vandringsbok" - Sååå bra namn! :)




9 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag är på! Vill inte missa den här toppenidén!

Rebecka sa...

Vilket fint initiativ!

Mångmamma sa...

Toppen Hulda, Vandringsbok var ett bra namn, så får det heta!
Rebecka; Du vet, delad läsupplevelse är...:)

Ezter sa...

Kanonidé!

Eva sa...

Jag känner mig mäkta stolt över att ha blivit omtalad i ett halvt blogginlägg av självaste berömda mångmamman :)
Vandringsbok var en superbra ide. Låt boken vandra!

Mångmamma sa...

Eva; Det är nog jag som ska vara stolt som har så fina bokbussvänner! Tack för att ni kom, det var jättetrevligt! (Har redan kastat mig över lådan.)

Karin sa...

Vilke strålande idé!

Caja: sa...

Då fick ni så äntligen träffas ;-) Härligt!! Jag hakar inte på vandringsböckerna..har så förbenat svårt att fokusera mig så det går alldeles för långsamt att läsa böcker. Jag håller på med en som jag fick av Lippe och vet inte när den är utläst...kanske vid årsslutet..typ...

kramelikram/caja

Tankar vid midnatt sa...

Gillar ditt begrepp vandringsbok!
håller på med en av Pockethäxans böcker - har dock blivit lite sen då jag fick en ljudbok i f-present distraherar mig...
Kram