tisdag 7 juni 2011

Jag gillar verkligen inte tokhetta!

Såhär på tisdags eftermiddagen efter en långhelg tillsammans med hela familjen, där mina två yngsta varit lediga idag med, är jag komplett sopslut.
Värmen gör inte saken ett dyft bättre.

Imorgon ska jag njuta av en lugn och sansad vuxenfika efter avlämning av samtliga små huliganbarn, prestera mer än halvtänkta tankar och kanske även formulera några ord som har ett sammanhang, mål och mening.

Till dess ska jag drömma om en solosemester på Svalbard...

6 kommentarer:

LillaTuss sa...

Ska bli spännande att läsa ditt inlägg imorron. Håller med om att tokhettan gör en galen. I alla fall mig. Gillar INTE när det är FÖR varmt. Idag har jag dessutom börjat jobba 75% (innan 25 och 50% i fem veckor). Gick som en dans fram till lunch men sen kom det där stryptaget. Kämpade dock fram till halv 3 när min dag var slut. Nu är jag totalt klubbad. Skulle lätt kunna lägga mig och sova tills imorron. Att det dessutom är bastuvarmt inne trots korsdrag gör inte saken bättre. Det här med en utmattad hjärna är INTE kul. Jag är så trött på att vara trött. Förlåt för gnället... men nån stackare var väl tvungen att få det. Kram kram

Småländskan sa...

Jag vill följa med till Svalbard!!!!!! Håller med dig om värmen, gillar inte när den är så intensiv. (Å andra sidan är det inte länge sen vi satt här och gnällde över vintern som var så lång, kall och hemsk *L*). Nu har jag just kommit hem efter 13 tim. arb.dag, där jag/vi skulle behövt 13 ytterligare timmar. Tror "folk" är som galna efter just det jag jobbar med, trots det varit full rulle hela helgen. Jaja, det är ju bra i och för sig, men nån måtta måste det vara. Tur det värsta slutar i aug. nångång, för annars blir det en resa in i väggen istället för att resa till Svalbard.
Må gott i värmen, sätt på vattenspridaren!

Mollan sa...

Ja vi är inte vana vid den här hettan, speciellt inte när den kommer så plötsligt! Kram

Mångmamma sa...

Fröken Hulda; Hua - att känna klubbslaget komma och fortfarande vara tvungen att prestera något vettigt på ett jobb, låter inge vidare.
Småländskan; Förstår att du har fullt upp i dessa ökenhettatider!
Smulan; Jag föredrar faktiskt vintern - om jag nu måste välja mellan snöstorm eller bastuvärme.
Så återfinns jag aldrig i en bastu heller...

thejeanettishway sa...

hej!
ser att du har något som heter veckans kvinnliga blogg...
där vill jag vara med! har en blogg för endast kvinnor faktiskt :)
hittade dig hos hulda.
gillar det du skriver.
kram från dalsland//

Barnens Hjältar sa...

Låter härligt det där!
Min morgon började med en rivstart. Var borta hela kvällen igår och kom hem till en svinstia så i morse gav jag inte ungarna någon pardon utan satte igång med dammsugning på deras sovmorgon klockan 07.00. Inte för att jag tror att de fattar piken men de fick inte sova i varje fall.