lördag 28 maj 2011

Rinblomssalva från Bondjäntan!

Jag har ju helt glömt bort en sak.
Ren och skär vardagslyx jag hunnit vänja mig vid, så pass mycket att den första omedelbara förälskelsen och lyckan över resultatet nästan hunnit bli vardagsmat istället!

Om ni har, som jag, trassel med spruckna händer, nariga fingrar eller bara rent löjligt torr hud - köp för Jösse namn den helt magiska ringblomsalvan från Bondjäntan!

Sagolikt bra - och då kan jag lova att Apotekets församlade cremer, salvor och i handeln övrigt förekommande undermedel testats på mina trasiga skurgummehänder.
Inget, vare sig med eller utan recept, kommer i närheten av denna salva!

Och ja, jag utsåg henne till kvinnlig blogg redan innan jag testat salvan, vecka 12.

(I mitt nästa liv ska jag bli entreprenör och bara nosa upp glimmande succéer.
Ja visst ja, det var visst det jag redan gör!?)

7 kommentarer:

Desirée sa...

Tack för tips - ska absolut testa :)

KaosJenny sa...

Härligt, det är märkligt att man, fastän såna där saker betytt mycket för en, nästan kan glömma det. Underbart att du hittade salvan...

Mångmamma sa...

My Myself and I; Du blir inte besviken!
KaosJenny; Vanans makt, tror jag det kallas för.

Milla sa...

Funkar det på skurgumme-fötter med?
Pippi Långstrump.


Låter nästan för bra för att vara sant. Ibland är de äldsta knepen (naturens)de bästa.
Hoppas du får en trevlig helg.
Kram

Mångmamma sa...

Milla; Jag skulle bli mycket förvånad om den inte hjälpte fötter också. Smörja in, på med plastpåsar och sedan ett par tjocka raggsockor ytterst - skulle misstänka att fötterna var som små bebisars dagen därpå!
Trevlig helg själv!

Mollan sa...

Ja ringblomssalva går inte av för hackor! Jag gjorde egen sådan förr när jag var ung och ambitiös ;o)

Maria Engelwinge sa...

Tack för tipset! Jag får alltid torra händer på vintern, ibland så att det blir självsprickor och inget har hjälpt hittills.
Kram<3