fredag 6 maj 2011

Jag måste ju prova i alla fall....

För en gång skull är jag med och "tävlar" i det otävlingsbara - skrivandet.
På samma sätt som det är meningslöst att tävla i musik är det näst intill löjeväckande att tro sig om att kunna tävla med ord.
Ändå kan jag inte avhålla mig från att testa.

Egentligen tycker jag att det är svårt med den här typen av tävlingar, inom olika konstarter.
Smaken är som baken, delad.
En del anses vara förmer än annan, samtidigt är det helt upp till betraktaren att avgöra vad som är skön konst.

På sajten 1av3 har Lena H Nilsson lagt en tävling som bygger på temat "I brytningstid".
Enbart 100 ord får användas, inte fler, inte färre.
Max två bidrag per person och endast de som är medlemmar på sajten och lämnat egna bidrag, får rösta.

Spännande utmaning!
Inte minst för en mångmamma som har väldigt lätt för att brodera ut historier, som ursprungligen är relativt korta, till en släktkrönika över femtioelva generationer - i längd räknat!

6 kommentarer:

Milla sa...

Good Luck!

Kul att du gillar min stilbrytning..Det är jag i ett nötskal...lite motvalls, hehe.
Kram

Cicki sa...

Lycka till!

Ezter sa...

Lycka till! Samma sak tycker jag gäller foto-tävlingar. Alla har sin stil och sin smak, så det är svåra saker att tävla i!

Anitha Östlund Meijer sa...

Hejsan!
Vi är lik varandra på många sätt du och jag. Dels via det där med att brodera ut, dels via barnalstrande.
Klart du skall tävla!
Det är utlämnande att sätta ut texten, men otroligt nyttigt. Alla tycker olika som du skriver, och tur är väl det.
Här hemma skiner solen, och jag skall för en gång skull lämna datorn åt sitt öde och plantera blommor, riva byggställning och ösa sten idag.
Ha en bra dag!
P.s Jag gillar ditt sätt att skriva och har lagt till dig på min blogg.

Mångmamma sa...

Tack allihop för glada tillrop och vad kul att du tittade in razaha!
Välkommen!

Hanna sa...

Ja, att tävla i kultur blir alltid lite skumt. Men det skapar kreativa processer både här och där i stugorna tror jag, så på så sätt tjänar det ett gott syfte. :)