tisdag 10 maj 2011

BF, som i barnfritt!

Att helt plötsligt befinna sig med några timmars gratistid i knät blir lätt handlingsförlamande.

Efter morgonens hopp-och-lek i kyrkan, följde mina två yngsta småhuliganer med hem till mamma S och Bam-Bams lilla fru L.
Pysselkungen ska leka med Gammelgrodan ett par timmar efter skolan och bara Sheriffen kommer att rassla in genom dörren i normal tid.

Istället för att bli sittandes med händerna i knät (som om det någonsin hände, bah!) upptäckte jag till min stora förvåning att jag blixtsnabbt kunde ställa om från tanken på att roa små, till att vara löjligt kreativ och effektiv.

Så nu när jag gjort vad jag föresatt mig för idag, ska jag unna mig ett slösurfande utan dess like, i solen på trappan med ett lamm vid fötterna och väntandes på sonen.
Som kommer hem om...30 minuter!
Snacka om lång rast!

6 kommentarer:

Caja: sa...

Vad skönt med lite egentid och slösurfande!
Stooor kram till dig/caja

Cicki sa...

Wow, en massa tid alldeles gratis. Hoppas du njöt.

Mångmamma sa...

Caja; ;)
Cicki; Gissa om!! Jag satt på trappan med lammet vid benen och skrev som besatt. Underbart att hinna tänka flera tankar till punkt utan att bli avbruten - i dagsljus!
Barnen hade haft fantastiskt roligt och alla var nöjda och trötta, vällekta helt enkelt, idag! :)

Lippe sa...

Tänk om jag skulle ta och sms:a över lite tid till dej? Jag har huuur mycket som helst!!

KaosJenny sa...

Vad mysigt och vilken tur att du är en sådan hejjare på att ställa om. Kram

Madlar sa...

Gäller att ta tillvara den lilla egentid som oplanerat infinner sig...du vet "plötsligt händer det"