söndag 17 april 2011

Matig och andlig spis..

Vissa dagar följer ett visst förutbestämt mönster, andra tar sina svängar både på vägen och i diket lite som de själva behagar.

Imorse bjöds en förvånad familj på pannkakor, alternativt stekt ägg och bacon, till frukost.
Fröken Hårfager skulle få en "Barnens Bibel" i kyrkan så hon och jag begav oss iväg för att delta i familjegudstjänsten.
Jag hade blivit ombedd att hålla förbön och först hade jag tänkt vara lat och plocka fram gammal "skåpmat" men stundens ingivelse gjorde att jag plitade ner några ord en kvart före avfärd.

Gossarna valde att stanna hemma och terrorisera sin far och Ärtan, det senaste smeknamnet på lammet!
Väl hemkommen med doggybag från tacobuffén, det hade bjudits på istället för kyrkkaffe, fick även resten av familjen lunch.

Nu tumlar barn och djur runt som vanligt i gräset, far-är-rar fäller träd och jag har smitit från städ-och-disk-jobb för en snabbsväng i Blogglandia.

Syns senare!

3 kommentarer:

bloggtant sa...

Jajamen...syns senare ;)

Småländskan sa...

Oj, vad du hinner med allting! Själv har jag hunnit med en tur på Öland idag i strålande sol och bland otroligt vackra blomster där i Nunnedalen. Lämnade tillbaka barnbarnet i fm och gav mig iväg tills. med några vänner, termosen, mackorna och en flaska vatten. Härligt!

Mångmamma sa...

Småländskan; I år MÅSTE vi ta oss i kragen och åka över till Öland, det är alldeles för länge sedan sist!
Låter som om ni hade en riktigt härlig dag!