torsdag 7 april 2011

Dagen i korthet i halvlek!

07.00 - rullar ur sängen och inser att jag kommer få bråttom.
07.15 - hetsar barn att äta, klä på sig, sluta leka, plocka ihop sina saker, försöker hitta ett par rena och hela strumpor till mig själv, få ut två gossar till far-är-rars bil, osv
08.15 - jagar ut de två sista mot bilen.
08.30 - levererar Bam-Bam på förskolan.
08.45 - på plats på Bvc, för 5,5-årskontroll av Hårfager.
09.30 - Hårfager på plats på sin avdelning, efter vaccinering, vägning och mätning.
09.40 - hämtar Sheriffen i skolan, kör till stan´för att kolla hörsel.
Väntar,Väntar,Väntar,Vandrar i korridorerna...
12.10 - lämnar sjukhuset
12.20 - utfodring av hungrig hamburgersugen gosse
13.00 - leverans av son i skolan
13.10 - handlar mat
13.25 - hämtar Bam-Bam och Hårfager från förskolan
13.45 - hemma.
14.00 - djur utfodrade, barn fikade och ÄNTLIGEN en skvätt kaffe!
14.45 - åker till byn och hämtar Pysselkungen efter kören.

Ja, sen ska det nog lagas lite mat, läsas lite läxa, hämtas i byn ännu en gång (storsonen) och helst hinna tvätta, diska och söva barn - innan jag själv stupar.

Har ni en bra dag?
Lugn kanske?

Längtar efter att få pilla lite navelludd ikväll.

3 kommentarer:

Rebecka sa...

Vågar inte säga hur länge jag sov.

Småländskan sa...

Ja med ett sånt schema förstår jag längtan efter navelluddandet.

Cicki sa...

Har sovit mest hela dagen. Tvingade mig själv att kliva upp vid sju (19.00) för att kunna sova till natten. Stickat lite på en röd/svartrandig disktrasa som någon vill ha. Ska nu sakta dra mig mot sängen igen....*snörvel, snörvel, host, host*.......