lördag 5 mars 2011

Så pass frisk att jag irriterar mig på det tilltagande stöket

Febern har retirerat något, mitt mer friska jag har avancerat i liknande proportion, en dusch, snabbvädring av sovrummet och en lunch sittandes vid bordet med övriga familjen - och vips betraktades jag som nästintill frisk igen.

Eftersom jag inte känner mig lika pigg och läcker som jag tydligen (?) ser ut, kröp jag blixtsnabbt ner i sängen igen.

De få rundor jag tagit i hemmet genomförs helst blundande.
I alla fall mentalt!
Vi har lite olika toleransnivå för stök, jag och far-är-rar.
Eftersom det är hans gebit att sanera för tillfället, undviker jag att poängtera, lägga mig i eller , hu vale, komma med "goda råd".
Antagligen kommer jag och mina bästa kompisar städprylarna, löpa amok framåt veckan som kommer.
För att inte tala om hur mycket jag kommer att känna mig manad att plocka!

Det är jobbigt att ha en liten ilsken pedant boendes på min ena axel, eller i alla fall en liten plock-och-röjnörd.
Fast uppenbarligen är jag helt klart på bättringsväg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo du. Trots att jag tagit flunsaspruta. Först 11 dgr feber. Sen feberfri 2 och sen dags igen.
Hosta. Ont i bihålor. You name it.

Har jobbat en vecka nu, men vaknade med ont i hals och pyttelite feber. Igen.
Alltså vila, vila denna helg.


Varm kram och skönt att du är på bättringsvägen!!