fredag 18 mars 2011

Manlig idioti eller bara tillkortakommanden?

Med risk för att stöta mig med de få manliga läsare jag har, måste jag bara få häva ur mig diverse föraktfulla kommentarer om manlig idioti!

Jag gör mitt bästa för att undvika generaliseringar men ibland är det hart när omöjligt!

Hur många kvinnor känner ni till som försöker köpa sex, mitt i natten i Stockholm och efter ha erkänt vid en poliskontroll, hävdar att det bara var en gentil gest för att agera kvinnans riddare och erbjuda skjuts hem till dörren eftersom det ändå var på vägen?

Nä, trodde inte det heller!
Inte alltför många kvinnor uppför sig så!

Här har vi en annan idiot!
Kanske inte lika ovanligt att även vissa kvinnor beter sig så men likafullt ett korkat drag.

Och ja, jag har också ungdomssynder i bagaget, det har väl alla?
Men dessa herrar är definitivt i medelåldern eller äldre och borde verkligen veta bättre!
Eller är jag för naiv som tror att åldern även ger visdom?

5 kommentarer:

Ezter sa...

Jag håller faktiskt med dig! Och det där j-la höga polisbefälet då, han tar väl alla priser alla kategorier för idioti!

Le Loup sa...

Men hör du, mångmamma, du får inte kalla mina släktingar idioter bara så där rakt av... ;)
Skämt åsido, det var dumt gjort av honom, och jag tycker nog också att det är idioti.

Milla sa...

Är det inte vetentskapligt bevisat att kvinnor använder huvudet/hjärnan medan mannen tänker med ett helt annat huvud än det på axlarna???
Generalisering eller? *ler*
Kram

Småländskan sa...

Nu är du liksom lite förbannad märker jag *L*. Och det med all rätt! Naiv är du def. inte och det där med ålderns rätt, det är bara nåt jag hoppas på att det stämmer. Ibland är det ju så, att de unga, barnen/ungdomarna är betydligt vettigare än de som borde ha vett "med ålderns rätt". Jag har åldern inne, hoppas på att jag även har lite vett.
Försök att ha en skön fredag nu och en fortsatt bra helg, med eller utan vett.
Kramar om...

Rebecka sa...

Visst är det så att det är män som står för majoriteten av våldet, morden, krigen, våldtäkterna, misshandelsfallen etc etc. Men. Vi får inte glömma att förklaringen inte är så enkel som "mäns idioti". Vi får inte glömma miljö, fostran, normer, förväntningar och allt det andra som påverkar. OCH VI FÅR FRAMFÖR ALLT INTE GLÖMMA ATT BILDEN AV KVINNAN SOM ETT SNYGGT BIHANG, TILL FÖR ATT BEHAGA MÄN, PÅVERKAR ENORMT MYCKET.