måndag 7 mars 2011

M Å N D A G! Jippie.

Yes!
Nu känns det att det är måndag igen och jag är back on track!
Tvätt, disk, barn, djur, taxi, plock - allt är som det ska igen, dvs toktempo.
Två barn hemma med tilltagande röda näsor och snörvel, ingen feber. Peppar, peppar..

Om- och avbokade läkarbesök, uppdaterad almanacka, avkollade resor, tider och socialt pratande med både far och mor av svärkaraktär avklarat.

Nu ska vi ta mig tusan beta av lite nyttigt skrivjobb, både jag och Sheriffsonen innan pojkhuliganerna ska hämtas hem efter skola och förskola.
Till och med storsonen har lovat att hedra oss med sin närvaro idag, efter en helg borta.

Och min latenta ilska som legat och pyst är för tillfället nedstoppad i en sopsäck, jag behöver vara lite måndagsglad först.

För ni vet väl att jag olikt er alla andra (känns det som ibland?) gillar måndagar!?

Tjo på er!

5 kommentarer:

Milla sa...

Goder middag världshärskaren :)
Ärtsoppa sätter fart på magen och det gör även måndagar...Sätter fart alltså.Full fart och fläkt känns av även här, utomhus för det blåser utav bara den.
Inomhus och vila har lagts till på min annars ganska ordfattiga agenda.
Om jag nu bara kunde slita mig från bloggandet och släpa mig själv uppför trappan. En bedrift bara det =D

Ha en njutbar måndag så får vi ta en kopp senare:)
Kram

Gafflan sa...

Gott att du mår bra igen. Alltså jag gillar rutin, med andra ord vardagar men det är bara så korta helger och så jobbigt att gå ur sängen på måndagar. Därför har jag delade känslor för just måndagar. ;D
Kram

Y sa...

Måndagar har för mig en långsamhet som är vacker hur mycket som än står på schemat... jag vet det låter märkligt, men det är så och jag gillar det ;) Dessutom får dagens extra plus för att det är vårsol ute!

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Härligt att du är pigg och kry igen ;)
Jag gillar ju måndagar jag med, men inte idag.
Ha en fin måndag ;)

Bina sa...

Jag sällar mig till gillarmåndagar-skaran! En av mina lediga dagar!