fredag 11 mars 2011

Lite shoppingglädje och egenkärhet

Ni vet det där med mitt akuta begär efter nypiffighet jag drabbades av förra helgen, när jag ynkig och febrig satt i sängen och tyckte synd om mig själv!?
Då, när jag kände ett starkt behov av att klicka hem lite nya klädtrasor att skyla mig med och lyckades beställa enbart svarta persedlar!

De kom i förrgår.

Ikväll, efter nattningen, panntändningen, avplockningen och ännu-mera-jaga-barn-mot-säng-svängen - då äntligen tog jag mig i kragen och studsade igenom en dusch, pytsade ur färgen jag hällt i håret och plockade fram mitt paket!

Nu är jag ny inifrån och ut.
Ja, nästan.
Nya underkläder - som sitter där de ska - en långklänning, glesstickad tröja och som kronan på verket till veckan som kommer; ett par hela jeans!
Inte är det tråkigt att inse att jag minskat i omfång heller efter det senaste decenniets "jojobantande" (läs; graviditeter!) och numera är ett kilo tyngre än vad jag var för 20 år sedan.

Visst, det är lite fusk eftersom jag lever som jag gör med ett evigt rännande efter barn, förrymda djur och vedsäckar men ändå tycker jag nog att det är anmärkningsvärt att jag inte är stabbigare efter alla mina barn och år.
Jag som glatt gastar att jag tillhör den gyllene medelålderns skara.

Det finns ju inte en sportmössa att man hittar mig på ett gym, den saken är biff.
Att jag skulle kunna ertappas med dietpulver, tabletter, teer eller andra märkliga drinkmixer är ju också högst otroligt - och obehövligt!

Ikväll är jag löjligt egenkär och nöjd med mig själv.
Inte blev det sämre av att se hur glad "Kul på riktigt" blev av utnämningen till Veckans Kvinnliga Blogg heller.

Ibland är jag bara så bra...:)

7 kommentarer:

Cicki sa...

Det är väl ditt studsande hit och dit om dagarna som gör att inget sätter sig på höfterna. Det kan ju vara gener också. Det måste vara underbart att kunna sätta på sig nytt och känna att allt sitter som det ska. Så var jag efter skilsmässan. Jagade karlar så inget fastnade på mig....:-) Skämt åsido så mådde jag så dåligt innan skilsmässan att allt rasade på mig. Det fick jag njuta av när jag blev singel, viktminskningen alltså. Det var så roligt att kunna sätta på sig ett par tajta jeans eller tajta skinnbyxor och allt satt snyggt. Lite annorlunda nu om man så säger. Du har all anledning att vara stolt över dig själv på många sätt och vis.

Katarina sa...

Helt underbart att få känna att allt bara är perfekt ibland!
Det är du värd efter den långa sjukstugeperioden :-)

Kram och hoppas känslan och egenkärleken sitter i länge!

Ezter sa...

Skönt att nån lyckas :D Har ju inga barn jag behöver rusa efter längre, skyller på det!
Och ja, konstigt vad saker kan hamna fel med städhjälp! Bra nån fattar!!!

Mamma Mimmi sa...

Du är så fantastiskt underbart bra hela du (inifrån och ut!) och du anar inte vilken guldkant du satt på min vecka. Jag är så stolt...lite som att ha fått Nobelpriset, förhandlat fram fred i mellanöstern...dina ord satt som en smäck för självförtroendet när det går runt mycket tankar i ett fd "duktig flicka huvud" som nu vågat sig ut på nya vidder.

Får man be om en snigelpostadress till det mångmamska hushållet? Maila mig gärna när tid finnes. Stor kram och njut av en förhoppningsvis frisk helg!

anybody sa...

Det finns inget bättre sätt att hålla "slanka linjen" än barn, husdjur, engagemang, kreativitet och ett rörigt hushåll, eller hur?

Och en personlig make-over som kommer med posten är aldrig fel .. själv går jag omkring och är lycklig över en nyhemkommen prickig sommarklänning .. trots att jag VET att shorts och jeans är vad som kommer att användas mest .. men visst är det härligt att drömma om lata sommardagar i en solstol.

Hur orimligt det än låter .. ;-)

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Ja, vi med många barn behöver inget gym ;) Vi får ju motion i alla fall ;)
Härligt att fixa sig lite nytt ;)
Kramiz och ha en fin helg!

Nica sa...

Vilket härligt inlägg!
Och du ska verkligen vara nöjd med dig själv, tycker jag :)

<3