fredag 4 mars 2011

Det är faktiskt lite synd om mig

Hela natten har jag sovit stötvis, vaknat, hostat, sippat lite vatten, snutit mig.
Så fort jag kunde, ringde jag vårdcentralen.
Avvakta, drick, ät febernedsättande och inse att det är influensa - blev det heta tipset.

Tror det var hösten -85 jag senast däckade i influensa men då var jag riktigt dålig.
Svimmade i badrummet och undvek med nöd och näppe att köra huvudet på fel plats.
Pappa fick komma in och släpa ut mig till min säng igen, jo jag bodde i mitt föräldrahem då.

Utöver den där Hong-Kong sjukan eller om det var Asiaten det hette, den där influensan som härjade runt -68/-70, har jag varit ovanligt förskonad från allt vad flunsa heter.
Det var väl dags nu!?

Far-är-rar är i alla fall hemma, något annat hade varit otänkbart med tanke på hur lång tid det tar att hasa ut ur sovrummet - för att inte tala om hur spagettibenen känns efter en tur ner i köket.
Tänker nog stanna här i sängen idag, vattenkannor, snytpapper och lilla datorn får vara mitt sällskap.

Men hörrni, trevlig helg på er också!

11 kommentarer:

Ezter sa...

Krya på dig! Det är tur man inte får influensa så ofta. Jag hade Hong-kong sen nån runt -97 och en runt -07, så det tar många år emellan! Tack och lov!

Unknown sa...

Blä och usch för att vara sjuk! :-(

Tur ändå att maken hade möjlighet att vara hemma!

Vila och drick nu massor så du kommer på benen snart igen! Sen kan vi väl ingå en pakt; inga fler sjukdomar på riktigt, riktigt lääänge! Vare sig hos barn eller vuxna!

Fru Purjo sa...

Fy för influensa. Hoppas du får bukt med viruset hyfsat fort. Krya på dig...

Småländskan sa...

Oj då, du är alltså helt däckad! Inte bra alls. Men det blir bättre, jag lovar.
Var rädd om dig, ta hand om dig eller snarare, se till
att andra tar hand om dig.
Varm kram från mig

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Usch, tur far-är-rar kan vara hemma.
Kramiz och krya på dig!

Madlar sa...

Hade en otäck omgång av flunsa för 12 år sen, låg nedbäddad o helt väck hela julel. Det tog flera veckor innan jag återhämtade mig. Efter det har jag tagit spruta varje år o sluppit eländet. Hoppas det vänder snart för dig för det är inget vidare att vara så sjuk.

Lippe sa...

Stackars, stackars dej!
Ligg still och var rädd om dej och låt andra ta tag i det för en gångs skull.
Åh, vad det är tråkigt att vara sjuk...
Krya på dej ♥

Cicki sa...

Självklart är det jättesynd om dig. Försök nu att hålla dig i sängen, eller i alla fall i stillhet, hela helgen när far-är-rar är hemma. Skönt om dig ordentligt så du piggnar på dig igen snabbt. Annars kan du ju få dras med det länge. Du är ju inte van vid såna här basilusker. Du vet väl att man ska lyssna på gamla storasyrror.....:-) Kram

Milla sa...

Krya på dig...här hemma har flunsan börjat vända...efter tre veckors hostande, slemmande och snorande.
Håll modet uppe och krya på dig, vännen:)
Kram

Tant Grön sa...

Jättesynd om dig! Krya på dig! Hoppas du kan bli ompyssladbortskämduppassad hela helgen.

Anonym sa...

Det går över.
Jag var bara hemma i nästan fyra veckor!!!