tisdag 8 februari 2011

Tisdagsblåst

Hård, men inte brutalt hård, blåst över oss inatt.
Den normala trippen till sjubussen, som normalt tar ca 20 minuter tur och retur, klarades av med knapp nöd på 40 minuter.
Yrande snö och risk för liggande träd, slirigt till max gjorde att jag fegade ordentligt.

Sheriffen har frambringat halsont - utöver sin feber - under natten och blir hemma idag med.
Att det aldrig tar slut!
Tycker jag har rätt bra kläm på immunstärkande föda men icke sa nicke att det hjälper.

Nåväl, två söner iväg samt far-är-rar och snart är det dags för att försöka sig på en tripp till kyrkans hopp-och-lek med de två minsta.
Men sovit har jag gjort inatt, mellan stormbyarna som ruckade lite på sömnen.

Hur är det?
Sover ni sämre när det blåser?
Eller är fullmåne värst?

6 kommentarer:

Milla sa...

Blåsig morgon har vi här med i en mildre variant...
Jag föredrar fullmåne framför blåst mest för att jag då förvandlas till varulv ;-)
Blåst med styrka nog att välta träd och få huset att knaka är verkligen obehagligt.

Hoppas sjukdomarn ger sig av tillsammans med blåsten och att ni får en rolig stund på hopp och lek.
Kram
Kram Milla

Lippe sa...

Älskar månen! Det bästa jag vet, eller något av det bästa jag vet, är att månbada. Att gå ut en riktigt månklar natt när konturerna är skarpa och ljuset magiskt. Att vända ansiktet mot månen och bara suga i sig ljuset. Underbart!!! Men nej, jag ylar inte :)

Blåst däremot, gör mej lättretlig och orolig och att sova är bara att glömma! Kan hänga ihop med att jag är kontrollfreak och måste veta var alla ljud kommer ifrån.
Och så vrider ju sig antennen, bara det!!!
Fortsätt att ta det lugnt på vägarna när det behövs!
Kram Lippe

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Väder påverkar inte min sömn, men däremot alla tankar som kan snurra i huvudet.
Stämplar av ny adress.
Ha en fin dag, trots oväder.

Inger Marianne sa...

Hejsan! Blåst är värre än fullmåne när man bor i skogen, träden runt knuten svajar misstänkt mycket. väntar hela tiden att något ska falla, på hus eller i hästhagen. Fullmånen ger ett vackert ljus när det är mörkt, det gillar jag.
Inger.

Anonym sa...

Håller med Flerbarnslivet betr. alla tankar, som har en tendens att dyka upp om nätterna. Vet att jag utöver dem också är påverkad av månen. Tog många år innan jag fattade det, men nu vet jag.
Här har också blåst nästan storm i natt, men dock ingen snö, tack o lov.
/Småländskan

Cicki sa...

Jag reagerar på blåst. Eller rättare sagt min kropp gör det. Jag får väldigt ont när det blåser. Månen tycker jag är vacker men för övrigt berör den mig inte.