torsdag 10 februari 2011

Jag borde varit där...

Ibland undrar jag över vem det är som vakar över mig?
Precis minutrarna innan detta hände, passerade jag samma plats.
Också i södergående riktning, in mot Växjö.

Om jag inte hade börjat morgonen med att "leka iväg" de små till förskolan och sedan resolut sagt hejdå till Bam-Bam, hade jag med allra största sannolikhet befunnit mig på exakt fel plats i exakt fel tillfälle.

För en gång skull är jag väldigt glad att jag var ute i god tid, till och med en Ångström FÖR tidig.

Vem var det som ansåg sig vara odödlig?

9 kommentarer:

Rebecka sa...

Jävlans.

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

OJ! Ja, du måste helt klart ha någon som vakar över dig. Ibland händer saker som verkligen får en att fundera och tänka till.
Vad skönt att du i alla fall mår bra.
Ha en fin dag!

Barnens Hjältar sa...

Hoppla, änglavakt?

Ezter sa...

Ja, ibland undrar man...och samma tidning läser vi...

Lippe sa...

Undrar hur många gånger man är nära? När det hänger på sekunden?
Skönt att du var ute i god tid!!
Kör försiktigt!
Kram :)

Barnens Hjältar sa...

Haha, tack!

Nu blir det åtminstone inte 100% fel för jag är rätt så övertygad om att det blir ett barn som din slutkommentar riktigt nämnde :-)

Ezter sa...

Ja, södra Småland för mig...På gränsen till Skåne och Halland.

Cicki sa...

Jag lever ju efter tron att vi har en viss uppmätt tid. Det var inte din tur (eller det var det ju egentligen) den här gången. Äh, du fattar hur jag menar.

Le Loup sa...

Usch, sådant där får mig att rysa. Ibland tror jag att det finns skyddsvakter som vakar över oss.