torsdag 20 januari 2011

Maktfullkomlighet eller bara galenskap

Tack för gratulationerna
Och ja, lilleman Bam-Bam är på banan igen men storasyster Hårfager trillade dit i natt.
Rätt ner i illamåendeträsket.
Typiskt att hon var hopp-och-lekig på förskolan igår då, så hon hann smitta ner (?) sina kompisar, trots att jag försökte undvika det genom att ha alla små hemma i måndags!

Nu något mycket viktigare än trista men knappast livshotande magsjukor;

Att jag har åsikter om orättvisor, oavsett i vilken riktning de slår, är knappast någon nyhet.
Heller inget unikt, de flesta jag känner upprörs över det vi anser vara fel!
Men det som gör mig riktigt arg är när "myndigheter" kör över den lilla människan,
det får mig att starkt tvivla på vårt så kallade rättssamhälle.

Just nu håller Migrationsverket på och jävlas med en småbarnspappa.
Hela ärendet är galet, från början till slut.
Till och med Justitiedepartementet säger att Migrationsverket agerar felaktigt och stick i stäv med sina egna regler men att de inte kan agera i enskilda ärenden.
Bara det är ju fullständigt vansinnigt!
Självklart måste det finnas någon form av "högsta" instans man ska kunna vända sig till och där påtala felaktigheter?

Tyvärr, eller kanske tack och lov (?) är jag inte tillräckligt kunnig i sådana här frågor, jag har aldrig haft anledning att behöva sätta mig in i hur det funkar, eller inte funkar.

Någon som har full koll på det här är min vän Cicki, gå in och lämna en stöttande kommentar hos henne, sprid frågan och framförallt;

Att inte reagera är att acceptera!

3 kommentarer:

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Krya på sig tjejen. Hoppas inte det tar lika hårt på henne.
Kramiz!

Cicki sa...

Tack, vänskap är underbart och något som man ska vårda. Dig ska jag vårda länge. Kram

Rebecka sa...

Det sista! Mitt motto! Det står på Kajas dörr i Stjärnor utan svindel.