fredag 28 januari 2011

I skymningen blir alla katter grå

Hopp-och-leksällskap har varit här och ätit lunch, lekt, passat små, lekt lite till, pratat, pratat och fikat.
Att snurra ihop semlor till oss åtta var ett äventyr i sig.
Hårfager satt uppspetad på köksbänken och "borrade" vispgrädden, Bam-Bam och lilla L tiggde gräddslickar, pyttelilla V tultade runt och gnagde på morot och skolpojkarna gnabbades om en skumgummipilspistol.
Pilarna hade en förmåga att fastna i mitt hår, oavbrutet.
Jag undrar varför, jag?

Mina troll är trötta idag, en eftermiddagsfilm om "lilla kycklingen" (en av Disneys mer misslyckade filmer) är vad de orkar med.

Sheriffen har visat upp sina tänder hos tandläkaren och vi konstaterade att även om det ser bra ut, är det inte helt säkert att det är bra!
Risken finns ju att de blir mer lösa och/eller dör och blir bruna.
Förhoppningsvis växer de fast igen och fortsätter göra tjänst i äppel- och knäckebrödstuggandet framöver!?

Jag tänker ta en riktigt slö eftermiddag/kväll.
Ingen mer matlagning, inget mer vedkånkande eller tvättande.
Att låta skymningen ta över och bara låta tiden bäddas in, känns som en bra plan idag.
Imorgon tar vi nya käcka tag va?
Trevlig fredag!

5 kommentarer:

Caja: sa...

Då är fredagspartyt igång inne hos mig, vi ses väl?! Kram/caja

Karl sa...

Slöa fredagar är himla skönt! Har beställt en sån jag med!

Mina dagar sa...

"En riktigt slö kväll";);) Jag veeet ju var du har varit! Hoppas vi hade kul;) Och tack för hjälpen igen;)
Självklart hjälper jag dig nästa helg OM det behövs!;)

Om någon undrar så är det BARA vår fantastiska blogghumor som ligger till grund för den här kommentaren!
Du fattar ju iaf mångmamma hihi...

TREVLIG HELG TILL DIG OCH HELA DIN TOKSTORA FAMILJ!!
Kram och kul att hitta hit!
Eva

Mångmamma sa...

Caja; Makalöst skoj ikväll, tack!
Pappa K; Njut!
Mina Dagar; Som sagt - väl bekomme!Väl bekomme....
Fantastiskt vilket drag det kan bli på en hoper "ganla bloggare".
Ses absolut igen! :)

Karin sa...

Sköna helger varvat med vardagslunk i veckorna, ja men då är i alla fall jag nöjd. Men ofta är det mer vild galopp än lunk, det kan va ok det med. Huvudsaken man får någon eller gärna ett par dagars andhämtning där emellan. Bara-vara-dagar är värdefulla men fullproppade dagar i olika sociala sammanhang är livsnödvändiga. Balans i livet!