måndag 10 januari 2011

04.30

Så dags tyckte Bam-Bam att det var en bra idé att starta dagen.
I och med att jag släckte lampan runt 01.30 inatt, ansåg jag att han hade fel.
Tyvärr är det svårt att få en glad, pigg och roterande gosse att sluta rotera, så mycket mer sömn blev det inte.

Efter sedvanlig avlämning av storsonen vid 7-bussen var det en ren fröjd att komma hem till fyra små-vilda-glada och pigga, som redan var utfodrade, påklädda och ivriga att få börja den nya terminen.

Nu kör vi, innan vi vet ordet av är det sommarlov!

4 kommentarer:

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Det var en tidig start på dagen. Sugen på dagis kanske ;))
Ja, tiden går rasande fort, men före sommarlovet kommer sport-och påsklov ;)
Kramiz och ha en fin och lugn dag. Lite vila kanske ;)

Katarina sa...

Jag gasar ikapp under morgondagen och lägger mig meddraget (vad-det-nu-heter) bakom dig.
Idag ska vi suga musten ur det sista som är kvar av lovet… och som är kvar av mamma;-)
Det är så härligt med terminstart!!

Cicki sa...

Aj, aj, tre timmar som är typ fem för få. Men det är smällar man får ta när man är småbarnsmamma.

Visserligen är vi inte småbarnsföräldrar men sambon har inte sovit ett dugg inatt. Spänd och värk. Själv har jag varit egoistisk och sovit som en stock. Han sover nu och ska väckas kl 17 för att inte alldeles tappa rytmen.

Unknown sa...

Tänk om de små kunde somna och somna om på beställning! Vad pigg man hade varit då ;-)