söndag 24 oktober 2010

Sömning söndag

Regnigt och grått.
Sådant stoppar inte små-vilda-glada från utevistelse, på med stövlar och overaller och så ut till "lägret".
Skönt att de begripit det där med nyttan av frisk luft, själv hukar jag helst inne idag.
Bläddrat tidningar (mycket riktigt; gamla jultidningar), lagat mat och slösurfat.
Övertalat Sheriffen att göra färdigt sin skrivläxa också, sååå tråkigt, tyckte han.

Troligtvis är det tidningarnas fel men jag är löjligt sugen på pepparkakor och glögg!
Självklart kunde jag inte heller motstå att släpa fram min lilla ömt omvårdade gran, planterad i en stor kruka.
Den brukar baxas fram och tillbaka mellan trappa och växhus - allt efter säsong!
Nu är det säsong, tycker jag!

Till något helt annat; De här små söta gossarna var inte ens födda när jag lyssnade till liknande musik på 80-talet.

Fast jag tycker att de gör det snyggt!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hej!
Själv längtar jag efter Amelias jultidning. Den brukar vara sååå.. bra. Själv tog jag död på baknojjan igår, till allas förtjusning och bakade 4 sorters kakor.

Åsa

Mångmamma sa...

Åsa;Lustigt att du nämner just Amelias jultidning, gissa vilka gamla tidningar jag plockat fram hittills?
Just det, Amelias!
Fast ikväll ska jag nog gå lös på Allt i Hemmets och Drömhem och Trädgårds gamla nummer också... :)

Milla sa...

Skönt att få kura inne med tidningar en sån här dag. Har ingen jul-längtan just nu men det kommer nog. Fortsätt mysa. Kram Milla