tisdag 5 oktober 2010

Karin Brunk-Holmqvist

Vuxenstimulans, kulturellt utbyte, författarträff!
Se där vad en mångmamma kan roa sig med på tisdagskvällen!
Har ni inte läst något av Karin Brunk- Holmqvist, tycker jag verkligen att det är på tiden att ni gör det!
Potensgivarna fick mig att flämtande dra efter andan i mina skrattparoxysmer, hoppas på att mitt nydedikerade exemplar av Sirila Gentlemän Sökes är lika underhållande!

Att författarinnan bakom verken var lika underhållande i verkligheten som i sina småmysiga vardagliga berättelser om den lilla människan, det var en överraskande bonus.
Vårt lilla bibliotek var knökfullt och som Karin inledde sitt anförande med; Det är tydligt att det är kvinnorna som bär upp kulturen!

Mer än en kvinna vred sig i pinsamhetens vånda av minnen från "torpederat hår och sockerstärkta underkjolar ".
Underbart ordvrängeri och målande beskrivningar från det lilla vardagliga genomsyrar hennes böcker.

Läs henne, själv kommer jag fnissa far-är-rar till sömns inatt!

1 kommentar:

Milla sa...

Tack för tipset. Får ge mig i väg till biblioteket snart.Kram