tisdag 7 september 2010

Gröt?

Jodå, vi har haft en trevlig lekdag så här långt.
Så pass trevlig att jag tänkte utfodra de nyss hemhämtade skolgossarna med nybakade muffins.
Vad händer?

Pysselkungen nästan gråter vid anblicken av de doftande bakverken som trollas ur ugnen och ber om GRÖT!!!?
Ja, som den goda och ömsinta moder jag kan vara, slevas en havregrynsgröt ihop på nolltid som tre av de små slukar - innan de angriper muffinsen!
Bara Sheriffen håller fanan högt, som den smaklöksvälförsedda nioåring han är och kastar sig över de nygräddade istället!

Undrar hur jag gjorde detta?
Hur foträta barn kan jag ha närt vid min barm?

3 kommentarer:

Rebecka sa...

Du behöver inte vara orolig. I skrivande stund äter jag kakor istället för mat (vilket också var min frukost för att någon - ehm, jag själv kanske? - glömt köpa frukostbröd).

Milla sa...

Hahaha om jag inte hunnit läsa dottern dins, kommentar så hade jag velat veta hur du lyckats med detta:) Men nu ser jag att det finns fler än jag som har kakätande, skratt, barn:)
Kram Milla

Katarina sa...

Gröt är både gott och nyttigt!
Det är lustigt hur barns spontana önskningar kan vara så häpnadsväckande ibland. : )