tisdag 31 augusti 2010

Taggtråd på menyn.

Ibland blir det nästan för socialt och bra.
Nej, jag gillar mina vänner som drullar in på drop-infika, allrahelst som de har med sig eget!
Fast mina små är mer vilda än glada idag!
Att bli avbruten mitt i alla samtal var mer regel än undantag de futtiga timmar vi försökte komma ikapp med rapportering av sommarens eskapader.


Sheriffen hemma från skolan med halsont och snuva, fröken-Hårfager har visst ätit taggtråd till både till frukost, lunch och fika för något mer avigt och retsamt får jag nog leta efter.
Bam-Bam härjar på där han kan och till och med Pysselkungen häver upp stridstjut mellan varven.
Storsonen borde varit hemma idag som han hostar och skräller men si det gick icke.
Skolan kallade!
Tur för honom, antagligen mycket lugnare och rofyllt där, bland alla gymnasister, än hemma!


Imorgon blir det en spännande dag, Bam-Bam ska visst vara klar med sin inskolning och förväntas prestera fem timmar själv med fröknar och andra mindre människor omkring sig.
Utan mig!


Behöver jag säga att jag ser fram emot det?
Med viss bävan!

3 kommentarer:

Bina sa...

Lycka till imorgon. Till både dig och Bam-Bam. Bam-Bam kommer säkert sysselsätta sig med allehanda pedagogiska övningar, vad står på ditt schema?

Esbe sa...

Antar att alla håller på att acklimatisera sig till det nya efter sommaren. Hoppas imorgon blir en lugnare dag på den fronten!

Cicki sa...

Du ser, du som undrade vad du skulle göra de där ensammamma-timmarna. Jag vet, du kan vila öronen....:-)