onsdag 4 augusti 2010

Jag vill, jag vill!

Visst är det så att när inspirationen står och trängs med tusen idéer på varandra blir man lätt handlingsförlamad?
Jag blir i alla fall.
I vilken ände ska jag börja?
Idag har jag fnattat runt och gjutit lite betongurnor här, dragit i lite tygstuvar där, surfat runt efter annorlunda, roliga barnmöbler på ännu trettiotvå ställen och självklart roat mig som vanligt med tvätt, disk, matlagning och tonårstaxi.

Inga problem alls med sysselsättningen!
Mitt dygn har bara alldeles för få timmar.

Imorgon ska jag fixa till sänggavlar till vår säng, vattna betongen så den brinner sakta, skaffa hem lite jord så jag kan rädda en del krukväxter som börjar få det trångt om fötterna, hinna plocka av mer bär från alla miljoner vinbärsbuskar vi är begåvade med, trilskas med spaden och jorden om större utrymme för barnens trädgårdsrabatt/land, stödmåla de felkletade fläckarna (som alltid blir!) på lekstugan, hämta ägg hos Flugan, helst hinna kasta upp diverse barn och mig själv på en hästrygg eller två och...

Och inget av det måste bli klart eller hinnas med - men jag vill!
Ambitionen är det inget fel på!

6 kommentarer:

Cicki sa...

Oj, oj, oj vad du är flitig. Jag blir alldeles matt bara av att läsa om alla pågående projekt.....:-)

Gafflan sa...

Tänk vad bra om man kunde dela sig i flera bitar och få göra alla dom saker man vill :D

Bina sa...

Känner igen det där! Jag har oftast ork och energi, men tyvärr måste jag sova åtminstone fem timmar varje dygn. Har dock övervägt att skippa att sova några dygn och se vad som händer!

Mångmamma sa...

Cicki; Visserligen blir även jag lite matt emellanåt men ju mer jag har att göra - ju mer får jag gjort!
Gafflan; Jag har alltid förespråkat kloning! :)
Bina; Lika illa här, behöver också i runda slängar fem timmar per natt för att inte bli alltför ilsk på dagarna!

Mamma Mimmi sa...

Tack för tummen upp för mina tillsatstankar! Svårt att inte låta nedlåtande, men ju mer man sätter sig in i ämnet desto mer förstår man att den breda allmänheten inte kan ha en aning...än mindre orkar bry sig när det är en fullkomlig djungel att försöka "göra rätt".

Beträffande dina snälla kommentarer om min blomsterprakt är det väl inte så underligt att du inte hunnit mer - du har ju bara 5 barn fler, ett gäng fyrfota och tusen gånger större ägor att se efter....

Sysselsätta mig likt det du beskriver kan jag dock, avskyr dock när jag sätter igång så mycket samtidigt att det tar för lång tid innan något av det blir färdigt. Tålamod....

Anonym sa...

Låter som kloning vore en tanke, skratt:)
Mer timmar på dygnet vore toppen & väder efter behov, skratt.
Kram Milla