tisdag 24 augusti 2010

I vanliga fall...

Så har kompistjatet dragit igång.
Inte är det mina som försöker bestämma lekdate, det är andras barn som vill hit och leka och egentligen passar det mig riktigt bra.
I vanliga fall.

Just nu är ingenting vanligt, Bam-Bam däckade före fem i soffan igår och sov sig igenom natten.
Toktrött efter första inskolningsdagen och alla nya intryck.
Pysselkungen var det inte mycket mera fart på heller och fröken-Hårfager har en rejäl mellandag idag när allt är avigt.
Sheriffen glider nöjt ner på sin säng med en tidning i högsta hugg efter eftermiddagsmelliset.

Att ha huset fullt är min normala melodi, egna och andras ungar om vartannat är som jag helst vill ha det - men inte denna vecka.
Känns att vardagen behöver få sätta sig lite innan jag orkar utfodra fler huliganer än mina egna!
I alla fall samtidigt.

3 kommentarer:

Cicki sa...

Som vanligt har du tagit ett klokt beslut. Man måste starta lite långsamt.....:-)

Katarina sa...

Känner igen mig så till fullo!
Det är jäätekul med alla kompisars inspringande, men jag har inte ännu kommit in i det där lunket riktigt...

KaosJenny sa...

Mm, förstår precis det där med att vardagen måste få sätta sig. Kram