söndag 1 augusti 2010

Färg och ridning!

Semestertiderna lunkar på hos familjen mångmamma.
Målningen tar aldrig slut, fast jag måste erkänna att för tillfället (läs senaste dagarna) har far-är-rar stått för det mesta penselkladdandet.
Idag tog väggfärgen slut.

Efter att han dragit färdigt det ramponerade stängslet!

Sagt och gjort; Han och de två minsta for på färghandlarexpedition och jag och småkillarna flyttade hästarna till grönare nejder.
Men en liten avborstning och snabb ridtur måste ju hinnas med också, eller hur?

Sheriffen och Pysselkungen skumpade runt och försökte hålla sig kvar på den hala hästryggen (nej, ingen sadel här inte) och samtidigt lyssna på instruktioner om sits, tygelfattning och skänkelinverkan.
Kanske ska lägga ambitionsnivån något lägre och försöka komma ihåg hur det kändes de första tjugofem gångerna på hästryggen, själv!

Ingen trillade av och liten-Sara stack inte iväg med killarna heller, det får jag nog betrakta som lyckad ridlektion.

Inspirerade av ridningen, beställdes "cowboygryta" till middag och det får det också bli.
Egentligen inget annat än vita bönor i tomatsås - fast helt hemkört förstås.

Och ännu är det tid kvar innan vardagen tar vid...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajaj,i rumpbaken & cowboy-pruttande hela kvällen, skratt:)
Japp, jag är också tillbaka i sadeln...igen =D
Kul att du kikde in..inspiration & ideér bjuder jag alltid på så varsågod=D
Kram Milla

Anonym sa...

Hej vännen!

Ja, ännu är det några veckor kvar på sommarlovet. Sen så blir det lite mera ordning och reda.

Men tänk vilken frihet det är med sommaren.

HA en bra vecka/ Krmar Paola