söndag 22 augusti 2010

Äntligen höst!

Imorgon smäller det.
Skola, förskoleklass, förskola och taxi på längden och bredden och tvären.
Så jag har längtat.
De senaste dagarna har mitt mammatålamod tagit semester totalt.
Ivriga försök till pedagogiskt riktade insatser a la högläsning, huvudräkning, klockövning och annat matnyttigt har endast resulterat i totalt haveri.

Slagsmål, är en trevlig idrottsgren!
Retande-på-hög-nivå med tillhörande vedergällning, likaså.
Runt-rusande-vilt-gapande är inte heller fel.

Vi har haft alldeles tillräckligt lagom långt sommarlov nu, det känns att det är dags för rutiner och vardag att ta över.

Av det som återstår av dagen och förberedelser inför morgondagen är;

Tvagning av samtliga små sommarlortgrisar, med tillhörande nagelkapning.
Märkning av kläder.
Ihopplockning av extrakläder att fördela på fyra barn, på fyra olika ställen.
Ihopparning av lagom stora skor med rätt fötter.
Samt säkerligen en försvarlig mängd papper, tider och påskrifter att kolla av!?

Sen kan årets bästa årstid ta sin början - hösten, här kommer vi!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Själv gillar jag att min skolstart inleds med en veckas lekande. Hehe nollning hehe.

Tack för hjälpen igår! Nu har jag nästan kommit i ordning. Har till och med nyttjat min förträffliga födelsedagspresent! (Och en klänning har hittat sin plats på väggen.) När du är barnlös om förmiddagarna får du komma och inspektera!

Gafflan sa...

Mina barn är ju lite större men jag håller med om att hösten med rutiner och vardag är väääääldigt skön. :D
Kram