fredag 2 juli 2010

Sommarfredag med heldagsbesök!

Fantastisk dag, igen!

Lite åt sovmorgonshållet, lite delvis framplockad och påbörjad frukost när jag väl masar mig ner i husets undre regioner, lite värme och sol som gör att alla barn glatt hoppar och leker ute, lite besök som blev till fika/lunch/fika/bad/kvällsmacka innan gäster återvände hem, lite soltrötta barn där Fröken-Finemang kroknade och somnade redan runt halv fem.

Och helgen ska bara bli ännu soligare och varmare!
Jag ska ligga i blöt vid egen brygga, i egen sjö och titta på russinskrynkliga barn, sällskapssjuka hästar och spotta äppelkärnor omkring mig.

Vad ska ni göra?

2 kommentarer:

Cicki sa...

Fy vad äckligt det låter med egen brygga....pppffhhh....I ett tidigare liv hade jag det också, så jag vet hur outhärdligt det är att vistas på det viset.......:-)

Ha det underbart.

Anonym sa...

Här tillbringas helgen ungefärligen som din:) Minus egen sjö, egen brygga, hästar och äpplen, skratt!
Men bada så att vi blir som russin, det ska vi=D
Sommar-kramar Milla