torsdag 15 juli 2010

Nu flyttar små-vilda-glada...

Vi har varit rysligt duktiga idag.
Både jag och far-är-rar har rantat runt med skruvdragare, hussektioner, markduk, stenplattor, fogsvans, hammare, skruv och annat smått och gott.
Vad bidde det då?

Tja, först var (harkel, harkel) maken uppe med tuppen och snickrade golv i annexet.
När jag väl visade upp min vackra sida, något senare, började vi resa lekstuga.

Nu står den där.
Tronar på sin plats och längtar efter takpapp, färg, knutbrädor och vindskivor.

Och lite däremellan har jag lekt plattläggare, trädgårdsmästare, stylist, lektant (ytterst sporadiskt, ska erkännas), husmor och tvätterska.

Behöver jag säga att det var lite svalare idag?
Mer runt 25 grader och växlande molnighet än 35 grader och stekhet sol!

Imorgon ska Tutanchamon bli av med sitt gips, inte en dag för tidigt anser han själv.
Fast visst kunde han stå och vingla på en rest stege idag, utan synbara besvär.
Och några finmotoriska svårigheter rörande penna, sax eller tejprullar har inte jag kunnat märka i alla fall.
Anpassningsbara barn, säger jag bara.

4 kommentarer:

Bina sa...

Åh, härligt att väggar, golv och tak är på plats!

Rebecka sa...

Då är kidsen nöjda kan jag tänka!

Rebecka sa...

Något som upprör mångmamma?
http://playrapport.se/video/2078432

Anonym sa...

Så kul att lekstugan är klar och nu anar jag att det inte blir så trångt i sovrummet om nätterna:)

Skönt med lite svalare temperatur...men vi njuter allt av sommaren ett slag till:) Kram Milla