tisdag 6 juli 2010

Kortklippt taggtråd?

Definitivt lågtrycksväder idag.
Trots regnet som föll inatt, har mina små-vilda varit mer än lovligt motspänstiga idag.
Snabbvisiten av Flugan med son, innan stadstrippen för armbyte - eller i alla fall gipsbyte - på Tutanchamon, blev till en blixtvisit.
Utan fika!
Mina troll röjde bara runt och var allmänt stångiga.

Bara att kavla upp ärmarna och skyffla in menageriet för ett snabbstopp hos stora dottern innan det var dags att klippa lite bandage.

Nu har den röda armen övergått till ett svart badbart underarmspaket.
Inte klokt vad fiffiga saker det verkar finnas nuförtiden?!
Badvänliga gipsomslag?
Det fanns inte när jag gick med bruten arm, en gång för länge sedan.

(Underligt att inte någon tidigare "råkat ut" i denna familj, med undantag av mig själv och just Tutanchamon - som dagen till ära mest liknande en enarmad bandit.)

Jag stöp som en fura över min egen arm under en idrottslektion, fast jag egentligen försökte låtsas som om jag spelade isbandy.
Iförd kort, vippig kjol och stela, breda mässingsarmband!
Självklart missade jag målet men träffade armbandet - med resten av kroppen ovanpå!
Aj!
Kanske skulle läraren haft synpunkter på min något mindre ändamålsenliga klädsel men jag antar att han var glad att jag överhuvudtaget bevärdigade mig med att hedra hans lektion med min närvaro?
Nej, idrott och jag, under skoltiden var inte särskilt kompatibla.

Häcka på caféer däremot, det var en helt annan sak.
Fast det kanske kom lite senare, vid närmare eftertanke...

Hursomhaver, barnens dagsform har lämnat en del övrigt att önska.
Till exempel mer värme, mindre bilåkning och mer av hopp-och-lek vid bryggan.
Nu kan ju även Tutanchamon vara med utan att behöva svaja med armen som en röd stoppskylt över huvudet.

Och Flugan; Vi tar nya tag vid ett senare tillfälle!
Stora dotter; Tack!

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Vad bra att man kan bada med gips på!
Hoppas det blir mindre bilåkning i morgon och mera hopp och lek :D
Kramen.

Ketchupmamman sa...

Ingen avsikt med stavningen av publicerat i min blogg. Mer än en avsikt att inte gå in och peta i kodningen gjort av någon wordpress-snubbe som inte kunde stava. Jag fick hjälp av en kunnig kille som berättade hur man skulle göra, men det innefattade saker såsom backup av allt, byta ut hela filer mot andra osv, osv. Jag grät vid blotta tanken och bestämde mig för att låta bli.

Anonym sa...

Skönt att det går framåt även i gipsens värld. Här har vi peppar, peppar sluppit sådana där brutna armar & ben, hittills.

Sv: Boken var spännande & mkt bra:)

Ha en badbar dag! Kram Milla

Rebecka sa...

Puss!