söndag 20 juni 2010

På väg in i sommaren.

Det var en faslig massa födelsedagar som firades nu, i klump.
Varit iväg med några små-vilda-glada och firat en liten tjej som nyss fyllt år.
Dessutom sista rycket på allt vad trevlig-fika-före-semestertider som ska avhandlas.
Känns overkligt - men bra - att jag fick sovmorgon idag, låg och såsade i sängen till efter tio!
Undrar när det hände senast?
Någon gång under nittonhundratalet, tror jag.

Snart har vi nog landat i det här med sommar och lov.
Veden ska bara staplas, far-är-rar klyver den sista nu.
Riset jag inte drog fram ligger nog präktigt övervuxet av gräs och sly nu så det får vara till senare, efter hästskövling av hagarnas beten.
Fast en del stängselpul återstår ju..
Lite mer taxifarande blir det med brutna armar, stora barn och matexpeditioner men på det stora hela tänker jag försöka utnyttja varje liten solglimt till att vistas ute.
Och hemma!

Samt varje liten regndag till pyssel, läsning och hemmaskola för de små rara gossarna som törstar efter kunskap.
Gäller att använda tiden effektivt, det är lov och ledigt för mig!

Inga kommentarer: