tisdag 20 april 2010

Även när jag har fel, har jag lite rätt!

Apropå det här med att självdiagnostisera eventuella krämpor och åkommor...
Jag är jättebra på det.
Att gissa mig till någon trolig förklaring.

Alltsom oftast har jag käpprätt åt skogen fel också!
Som nu, far-är-rar har sett lite besynnerlig ut på sistone, ja mer än vanligt alltså.
Röda irriterade knottror över stora delar av kroppen.

Ringorm, gastar husläkaren mångmamma i egen hög person.

Sheriffen uppvisar en tid senare liknande röda ringformade utslag.
Jaha ja, vad var det jag sa?
Ringorm, gastar jag lika uppfordrande igen.

Efter en tur till den lokala vårdcentralen och tre sköterskors samt en läkares konfererande, fick jag hålla klaffen.

Jo, de övervägde möjligheterna till ringorm, först.
Sen kom de på bättre idéer och beslöt sig för att sonen led av svinkoppor och maken av en hastigt uppblossad variant, dock behandlingsbar och botbar, av psoriasis!

Men ett rätt fick jag iallafall, salva som behandlingsmetod fick jag till ändå!
:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skratt;) Ja, nästan alla rätt.Hihi.
Har precis besökt din dotter.
Vilka fina foton och du, ditt växthus:)
I love it! Använder du det som uterum eller odlar du? Helmysigt. Kram Milla & tack för tipset.

Knaada sa...

Svinkoppor stackarn, man önskar ju nästan att du hade haft rätt!