måndag 22 februari 2010

Jag. Har. Fått. Nog!

Jag har ändrat mig!
Nu är jag också dödligt trött på den här vintern.

Vår lilla väg mot byn, i alla fall de första 3 km, är smal och otrevlig att möta stora timmerbilar på i vanliga fall.
Nu ska vi inte ens prata om hur överjävligt smal den blivit efter de senaste dygnens förbaskade vita nederbörd!

Naturligtvis fick jag möte av just en timmerbil på väg hem från byn, efter avsläpp av stor-son och flickvän.
Lika naturligtvis inser jag att jag måste backa för att hitta en bredare bit att mötas på.
Och självklart är det plogat utanför vägen, så även om jag håller mig innanför de orangea stolparna, drar jag ner en bit i diket.

Nåväl, bogserlina ligger i bakluckan och timmerbilar är stora och fina på att dra upp vilsesimmade mångmammor ur diken.

Tur som en tok har jag också, en av grannarna kom lägligt förbi och fick det fin-fina uppdraget att backa klart åt mig.
Fler gånger i diket idag blir det inte, nu håller jag mig inne!
Basta!

Och det snöar fortfarande!

3 kommentarer:

milla sa...

Finns förstås roligare saker att göra, än att backa i vinterväglag.
Milla

Märta sa...

Usch sånt är inte kul! Inte är det mycket utrymme kvar på småvägarna nu.. Men vackert är det! :)

Knaada sa...

Jag gör som du, på med raggsockor och fjärrkontrollen i högsta hugg. Inne kan väl inget gå fel!?