torsdag 17 december 2009

Plus och minus!

Jag skulle kunna skriva om besvärliga och trista samtal med läkare.

Jag skulle kunna skriva om hur kallt, mörkt och blåsigt det var kl halv 7 imorse när mångmamma gav sig ut över tundran för att sopa av bilen för transport av stor-sonen till närmaste civilisation

Eller så skulle jag kunna skriva om hur mysigt det var att komma hem igen till hela familjen som satt vid frukostbordet.

Eller om hur gott hyacinterna doftar i mina fönster, hur söta rådjuren är som äter av fallfrukten utanför fönstret, eller om hur vit och orört vacker snön är.

Tror jag nöjer mig med att njuta av allt det där som är bra.

Bättre att fokusera på det positiva än det negativa, eller hur?

3 kommentarer:

milla sa...

Det är skönt när man kan göra just så...positivt.Kram Milla

Lilla a sa...

Du har helt rätt! Allt blir så mycket bättre, roligare när man lyckas se guldkanterna i vardagen.

Nu mår Skrutt bättre och då blir hans lilla mamma glad.

Som mångmamma kanske du tillhör hjälparna? Personlighetstyp 2 i Enneagrammet. Har äntligen lyckats skriva det inlägget.

Kram lilla a

Rebecka sa...

Snart kommer jag hem och då är det jul! Det är väl fint?