tisdag 1 december 2009

Fysik på upphällning.

Idag är ingen bra dag.
Har nog aldrig tidigare i hela mitt liv känt mig så förfärligt gammal och skröplig.
Kan inte gå som folk, hasar fram som en åldring, varenda muskel i hela kroppen har tagit time-out.
Allt gör fysiskt ont.
Sitta, ligga, stå.
Att vrida kroppen det minsta lilla är fullständigt uteslutet.
För att inte tala om att böja sig ner.

Lite hederlig, normal träningsvärk skulle vara rena semestern.
Låt säga efter ett Vasalopp, ett Lidingölopp och ett Vansbrosim.
Utan förebyggande träning.

Återkommer när jag börjar anta mer normala fysiska proportioner

3 kommentarer:

Ancan sa...

Men ....
vad har du nu hittat på ?

Min träningsvärk har försvunnit, så nu tycker dottern att det är dax för en ny "genomkörare"...

får se om jag vågar ;)

Anonym sa...

Hejsan!

Jag är väldigt ledsen för din skull. Läste om vad som hände i helgen. Jag tycker det är otroligt starkt av dig, att bli med barn och sedan, utsätta dig för riskerna.

Jag vet att det finns risker med allt här i livet och jag vet hur mycket du ville ha en liten till.

Jag har hela tiden hållt mina tummar och hoppats på detta under, för det är precis vad det är, för alla gravida.

Jag vet inte men i skrivande stund är jag fortfarande förrvirrad. Kan det vara sant att du varit med om detta igen?

Jag beklagar innerligt från mitt hjärta, ledsen för din skull.

Ta hand om dig nu!

Mvh Paola

Mångmamma sa...

Paola; Tyvärr är det precis så illa.
Nu får jag nog ge upp.
Dags att börja odla mustasch eller starta hamsterfarm ist..:)
Ancan; Läs föregående inlägg så ser du hur jag ådragit mig käck träningsvärk.