fredag 25 september 2009

Nattliga expeditioner.

Inte lätt att vara liten och sjuk.
De tre minsta har avlöst varandra med feber och snuva de senaste 48 timmarna.
Minsta lilla föda kommer obönhörligen blixtsnabbt upp igen, ett vackert dilemma för mina små spindelgensförsedda telningar.
Det lilla barnhull de en gång lyckats uppvisa är puts väck.
Verkar vara av hastigt övergående karaktär dock, ett knappt dygns eländesmående och sen accelererar tempot mot det normala igen.

Enda haken är att jag hunnit bli bortskämd med att få sova hela nätterna, utan sedvanlig nattvandring, under den gångna sommaren.
Det är ett minne blott.

Nu har det varit mer vandring än natt i två dygn.
Komatröttheten slår till med full kraft och jag vacklar mest runt och försöker komma ihåg vad det var jag skulle göra.

Tur att det går över.
Ett ypperligt bra mantra att ta till i tröttsamma situationer; Allt går över!
Gäller bara att komma ihåg det när benen känns som bly och huvudet som såpa.

2 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Stackare, både du och de små. Hoppas de blir friska och du får sova!

paola sa...

Hej!
ÄNTLIGEN, är du tillbaka:-)
Jag har kikat in här då och då. Du har funnits i mina tankar.

Nu har är allt som "vanligt" igen.
Tidig morgon, läxor, och sjukdomar.
Vi har klarat oss ganska bra hittils.

Visst är det som du skriver..att man ska tänka positivt..fast det kan vara lättare sagt än gjort vissa ggn.

Önskar dig en fin helg.
Kramar från Paola