torsdag 13 augusti 2009

Apropå...

Apropå Huskatts inlägg om nakenhet hemmavid, kom jag att tänka på vad som hände häromdagen.
Tokvarmt och soligt.
Mångmamma slafsar runt hemma i ett par ärvda för stora shorts och bh, alldeles för varmt att göra mer än smyga i skuggan.

Uppför vår lilla grusväg hörs plötsligt mopedknatter.
Den lokale järnhandelsägaren dyker upp på en underbar gammal röd moppe från fornstora dagar.
Ridå.
För sent att göra en tjurrusning in och hämta mer anständig och passande klädsel.
Far-är-rar är nästan lika presentabelt klädd som jag, meckoverall, svartprickig i ansiktet och skitig som bara den.

Tja, dyker det upp oväntade gäster får de tåla ovårdad eller bristfällig klädsel på värdparet...

6 kommentarer:

Huskatt sa...

Varit kreativ i dag, ser jag. Smitta av dig lite, jag har torka på allt.

Fisken sa...

Sv: "Lite regn..."? Såg du att det var 2 cm HAGEL på bilden?

Mångmamma sa...

Fisken; såja, inte bli så upprörd. :) Bättre lycka nästa gång. ;)

Kanadicken sa...

Nå. Det hade väl varit en syn för gudar! ;)

fisken sa...

Sv: Jepp så ser jag ut. Varken mer eller mindre...eller jo mindre blöt ibland.
Stämde det med den mentala bilden eller har jag pajat något för dig nu?

Mångmamma sa...

Fisken; Inte har du sabbat ngt.
Hade nog ingen föreställning alls!
Tungt att ge sig ut o cykla för att få vara själv...men ibland förstår jag faktiskt det.
Mina huliganer behöver fasta rutiner. NU.
Och jag med innan jag förvandlas till en skräcködla....:)