fredag 7 augusti 2009

Alla onda ting är tre...?

Det blir ju aldrig som man tänkt sig.
Det är ett som är säkert!

Att lämpa av dotter i ny bostad var, ja, ungefär som väntat.
Odramatiskt, hon flyttar ju inte så värst långt bort.

Däremot resten av den inplanerade eftermiddagen gick tvärt i stöpet.
Skulle haft övernattande gäster ikväll, "Freundin" med son och särbo.
Bidde det inte.

"Pysselkungen", medföljande moraliskt stöd och flytthjälp, började må dåligt.
Riktigt dåligt.
Feber och akut illamående.

Antingen sommarmagsjuka eller en släng av solsting?
Tiden får utvisa men något trevligt grillande och nattsuddande blir det inte.
Får ta det en annan kväll.

Väl hemma upptäcker jag att min trogna mobil tvärdött.
Inget synligt fel, vill bara absolut inte vara med och leka längre.
De gamla äbäkena, sparade i en låda, var i exakt samma sorgliga skick - inte en chans att de tänkte bidra med någon form av medverkan till kommunikation.

Det är väl klart att det alltid ska trassla med något...

5 kommentarer:

fisken sa...

Från och med NU så är du min största idol! Jag FATTAR inte hur man grejar 4 ungar? Helt slut faller jag ihop i min stol med ett glas rött...
Du är bäst!!!

Mångmamma sa...

fisken; Du är för rar!
Njut av ditt vin! :)

Huskatt sa...

Skaffa dig en ny mobil omedelbart!

Kanadicken sa...

Kram. Hoppas att idag blir en battre dag!

Rebecka sa...

Håller bestämt med Fru Huskatt!