torsdag 2 juli 2009

Mera vädertjat!

Snart, snart kommer lindringen.
SMHI har utlovat svalare väder till nästa vecka med start på söndag.
Hoppas de har rätt för denna hetta tar snart knäcken på mig.
Och barnen.

Hunnit leka med Freundin med son och blivit begåvade med nytt låne-husdjur.
Pappa Kanin har fått flytta in i den, återigen hopfipplade, kanin-bur-hagen.
Hoppas han inte rymmer bara...

Fyra trötta ynglingar har möblat om hela lillstugan märkte jag när lap-topen skulle hämtas "hem" igen, inte en möbel står där jag ställt den.
Å andra sidan kommer jag heller inte behöva röja upp efter dem, det fixar de själva.
Räcker bra med den allmänna villervallan som små-vilda-glada presterar.

Förväntar mig hemkomst av stor dotter idag och därigenom underhållande anekdoter om livet i den stora världen, utanför Sundbyberg.
Här hemma går livet sin stilla gång med det lilla undantaget att maken tröttnat på att jobba, han tar semester en vecka tidigare.

Bara det är en anledning så god som någon till att vädret slår om.

Inga kommentarer: