torsdag 9 juli 2009

Äntligen lagom stort tält!

Ikväll blev det av!
Presterade ett lagom stort "tält" till mig, fick blodad tand och sydde ett matchande till syster d.y.
Syster d.ä la ju rabarber på originalet!

Har just kommit ihåg hur kul det är att sy.
Trots god assistans av små-vilda-glada.
Överhuvudtaget mår jag riktigt bra av att skapa.
Inte expert på någon slöjdart men tillräckligt nyfiken för att våga prova på de flesta.
Förhoppningsvis en gen som hoppar vidare till ätteläggen, att våga göra själv!

Vädret lämnar en del övrigt att önska men det var ju väntat.
Svensk sommar verkar ha en av- och påknapp.
Antingen tokhetta och kvävande stillastående luft.
Eller få uppehåll mellan skurarna, ihållande blåst och minst sagt sval temperatur.

Har, efter mitt tidigare inlägg fått en uppgift av Huskatt.
Återkommer till det önskade ämnet när jag fnulat klart och inte har en pratglad och tjattrig 8-åring vid min ena axel, en lågmäld och dämpad far-är-rar mittemot mig och en stor dotter som yrar runt i köket och kommer på bra-att-ha-grejer som behövs inför stundande flytt.

Börjar luta åt en tur mot kudden, om inte annat för att få vila öronen ett tag..
God afton!

2 kommentarer:

Huskatt sa...

Jag väntar...
ehe..tyg har jag, mönster jag inte förstår har jag men någon klänning till dottern blev det inte :)

Rebecka sa...

Tsss... Jag yrar minsann aldrig, jag säger bara bra saker. Dessutom behöver jag nog inte bara en till klänning, utan en sisådär 20, kom på att det ju är trist att behöva tvätta ofta.